Sådan får du tid til træning i en travl hverdag

23. november 2019 0 Af Mario

I en ganske almindelig hverdag kan det være svært at finde tid til træning. Du har måske nogle børn, der skal hentes, køres, laves mad til, aktiveres og meget mere. Du har også dit eget arbejde, som du skal passe hver dag, og det er sikkert fra klokken 08.00 til 16.00. Så er der kun tid til indkøb, rengøring, madlavning og så en kort afslapning, inden sengen kalder og en ny dag kan starte. I sådan en sammenhæng kan det være svært at få planlagt en træning. Om det er en løbetur eller en tur i fitness, er det svært at finde tid til. Især når der er så mange andre pligter. Derfor kommer alle undskyldninger. Dog er det lykkes for mange at få ind i deres hverdag – og så kan det også lykkes for dig. Skal du træne helt almindeligt, så handler det også kun om at finde tid til det tre gange i ugen. Det burde kunne lade sig gøre. Læs med her og få tips og tricks til det. 

Planlæg din mad og få mere tid 

Et sted, hvor du kan spare tid, er madlavning. Der er nemlig mulighed for, at du kan spare tid på både indkøb, finde opskrift og lave maden. Alt sammen mens du kan spise sundt og lækkert. Det kan du nemlig gøre ved hjem af Fitnesskasser. Fitnesskasser er ligesom måltidskasser. Det er en mulighed for dig at få mad leveret til døren. Der findes nemlig hav af forskellige udbydere af måltidskasser som har et stort fokus på sundhed og den rette mad til dig der dyrker sport. Det kan være mad, der bliver leveret til døren, og som du blot skal varme op. Det kan også være en kasse med forskellige lækre og friske ingredienser, som du skal lave til en godt måltid ved hjælp af en vedlagt opskrift. Det kan også være både morgenmad, frokost og aftensmad. Du skal altså ikke bruge tid på at lave mad, finde på, hvad du skal lave og købe ind. 

Hav en struktur i din hverdag og ta’ en slapper 

Et godt tip til at finde tid til træning er, hvis du prøver at have en mere struktureret hverdag. En hverdag, hvor du planlægger din gøren og laden, har et skema for, hvad du skal nå på dage. Skriver du træning eller løb ind i kalenderen, så er der også større chance for, at du får det gjort, når du bliver mindet om det. Planlæg også din rengøring, dine indkøb og hvad ellers du kan. På den måde finder du små huller i dit skema, hvor du kan lægge træning ind i stedet. Dog er det også vigtigt at huske, at du skal have tid til at slappe af også. Du skal have tid til at lave ingenting. Alt skal ikke handle om arbejde, skema og træning. Du skal også bare have tid til at være dig selv, og få ro på.